Razmera replika automobila ima mnogo, čak i previše, ali najpopularnije su dve: 1:43 i 1:18. Zašto razmere nisu „okrugle“, recimo 1:40 i 1:20 (ni)ko (ne)zna!?
Takođe, dosta je brojna ponuda u razmeri 1:24 i nešto manje 1:32, uglavnom poznatog proizvođača Burago, ili pravilnije Bburago.
Mi ćemo pokušati da ukratko opišemo te najpopularnije razmere, i upoznati se sa njihovim prednostima i nedostacima, tačnije manama. Autići u razmeri 1:64 su ipak pre igračke nego replike, a veće razmere, recimo 1:12 previše skupe za mnoge kolekcionare.
Razmera 1:43 je u svetu daleko najbrojnija, najviše proizvođača ih pravi, a i skoro svi „autići sa trafika“ su u toj razmeri. Verovatno što je veličina autića od desetak centimetara praktična za pakovanje, transport i izlaganje. Izrada takvih replika je jeftinija – ali da li i jednostavnija? Sve zavisi od kvaliteta, brojnosti detalja i preciznosti izrade, a to zavisi jedino od proizvođača. Ili naručioca - izdavača.
U toj razmeri nude replike brojne firme sa cenama od 5 pa do čak 100 evra. No, najveća ponuda je onih replika cena od 10 do 20-ak evra. Eto ispod jedne lepe replike Burago u razmeri 1:43.
Razmera 1:18 je već sasvim druga priča, i takođe vrlo populularna. Replike su velike, znatno preko 25cm pa i veće, mnogo teže, a ako su detaljene onda su i glomazne.
Ne zna se šta je kod te razmere problematičnije: transport ili smeštaj u police. Stoga se takve replike uglavnom prodaju bez boksa od tvrde plastike, a kolekcionar neka se sam snalazi kako da ih sačuva od prašine. I gde da ih izloži kad ih umnoži.
Što se izrade tiče, trebalo bi da sve veće replike budu i skuplje, ako ni zbog čega drugo a ono zbog utrošenog materijala.
Ali avaj, ponekad proizvođač štedi na detaljima. A to se kod većeg modela i te kako primeti. Da bi model bio jeftiniji, a time i za kupovinu povoljniji, proizvođač škrtari na detaljima – recimo ne „tapacira“ unutrašnjost kabine?!
A kao za inat, sve replike 1:18 imaju „otvaranja“. Tako otvorite recimo neku jeftiniju repliku a vrata glomazna – šarke predimenzionisane! I da bi replika bila jeftinija i lakšta vrata su bez tapacirunga. I bez gomile detalja na koroseriji ili u kabini.
Jedino tako replika te veličine može koštati ispod 30-ak evra. Međutim, upravo zbog malo detalja, a u razmeri 1:18 nedostaci su vrlo vidljivi, pa takva siromašna replika pre liči na igračku. Kod nje je svaki nedostatak uočljiviji.
Naravno, ima odličnih replika u razmeri 1:18. Ali takve koštaju minimum 50-60 evra, a one još bolje i najbolje od 100 do 200, neke i više. Jer uvek je bilo koliko para toliko i muzike. Klikni OVDE i vidi recenziju dobre replike iz Burago Gold serije!
Ispod vidite odličnu Buragovu replike fantastičnog Ferarija LaFerrari u razmeri 1:18.
Što se „broja otvaranja“ tiče, replike se samo po tome ne cene. Recimo bolidi formule 1 su ponekad i skuplji a ne da nemaju ni jedno otvaranje nego nemaju ni vrata – klikni OVDE pa vidi recenziju idlične replike bolida u razmeri 1:18.
Jer cena izrade zavisi i od broja nalepnica, a moderni bolidi su načičkani reklamama sponzora ko novogodišnja jelka ukrasima. Prema tome, replike se ne cene samo prema veličini nego prvenstveno po kvalitetu izrade, preciznosti i brojnosti detalja. Na slici ispod je Fetelov Ferrari firme Burago u razmeri 1:18.
Veoma popularna je i razmera 1:24 i 1:32. Ona je taman između malih „četrdes'trojki“ i velikih „osamnaestica“. Te veličine su skoro pa idealne, dovoljno velike replike ali ne prevelike, pristupačne po ceni a sasvim dovoljno bogate detaljima.
Popularni Burago, recimo ima mnogo replika i u razmerama 1:24 i 1:32 po pristupačnim cenama, eto dva na slikama, jednog Ferarija 1:24 i jednog DTM trkača 1:32 ispod njega.
Početnicima u sakupljanju replika automobila u lakšem snalaženju šta koliko vredi i kome je model automobila namenjen može pomoći i oznaka na ambalaži – recimo ako je broj godina 14+ to znači da je replika za kolekcionare pre nego deci za igranje, a preko 5 godina i za jedne i za druge, i za tate i za sinove.
Uostalom, na sajtu Dexy Co Kids-a imate pregršr replika automobila različitih razmera i cena – kliknite i birajte do mile volje.
Autor: Kolekcionar
Preuzeto sa trofej.info