Razmere replika automobila
Razmere replika automobila
Kolekcionarski kutak
31.10.2020.

Razmere replika automobila

Razmera replika automobila ima mnogo, čak i previše, ali najpopularnije su dve: 1:43 i 1:18. Zašto razmere nisu „okrugle“, recimo 1:40 i 1:20 (ni)ko (ne)zna!?

Takođe, dosta je brojna ponuda u razmeri 1:24 i nešto manje 1:32, uglavnom poznatog proizvođača Burago, ili pravilnije Bburago.

Mi ćemo pokušati da ukratko opišemo te najpopularnije razmere, i upoznati se sa njihovim prednostima i nedostacima, tačnije manama. Autići u razmeri 1:64 su ipak pre igračke nego replike, a veće razmere, recimo 1:12 previše skupe za mnoge kolekcionare.

Razmera 1:43 je u svetu daleko najbrojnija, najviše proizvođača ih pravi, a i skoro svi „autići sa trafika“ su u toj razmeri. Verovatno što je veličina autića od desetak centimetara praktična za pakovanje, transport i izlaganje. Izrada takvih replika je jeftinija – ali da li i jednostavnija? Sve zavisi od kvaliteta, brojnosti detalja i preciznosti izrade, a to zavisi jedino od proizvođača. Ili naručioca - izdavača.

U toj razmeri nude replike brojne firme sa cenama od 5 pa do čak 100 evra. No, najveća ponuda je onih replika cena od 10 do 20-ak evra. Eto ispod jedne lepe replike Burago u razmeri 1:43.

Razmera 1:18 je već sasvim druga priča, i takođe vrlo populularna. Replike su velike, znatno preko 25cm pa i veće, mnogo teže, a ako su detaljene onda su i glomazne.

Ne zna se šta je kod te razmere problematičnije: transport ili smeštaj u police. Stoga se takve replike uglavnom prodaju bez boksa od tvrde plastike, a kolekcionar neka se sam snalazi kako da ih sačuva od prašine. I gde da ih izloži kad ih umnoži.

Što se izrade tiče, trebalo bi da sve veće replike budu i skuplje, ako ni zbog čega drugo a ono zbog utrošenog materijala.

Ali avaj, ponekad proizvođač štedi na detaljima. A to se kod većeg modela i te kako primeti. Da bi model bio jeftiniji, a time i za kupovinu povoljniji, proizvođač škrtari na detaljima – recimo ne „tapacira“ unutrašnjost kabine?!

A kao za inat, sve replike 1:18 imaju „otvaranja“. Tako otvorite recimo neku jeftiniju repliku a vrata glomazna – šarke predimenzionisane! I da bi replika bila jeftinija i lakšta vrata su bez tapacirunga. I bez gomile detalja na koroseriji ili u kabini.

Jedino tako replika te veličine može koštati ispod 30-ak evra. Međutim, upravo zbog malo detalja, a u razmeri 1:18 nedostaci su vrlo vidljivi, pa takva siromašna replika pre liči na igračku. Kod nje je svaki nedostatak uočljiviji.

Naravno, ima odličnih replika u razmeri 1:18. Ali takve koštaju minimum 50-60 evra, a one još bolje i najbolje od 100 do 200, neke i više. Jer uvek je bilo koliko para toliko i muzike. Klikni OVDE i vidi recenziju dobre replike iz Burago Gold serije!

Ispod vidite odličnu Buragovu replike fantastičnog Ferarija LaFerrari u razmeri 1:18.




Što se „broja otvaranja“ tiče, replike se samo po tome ne cene. Recimo bolidi formule 1 su ponekad i skuplji a ne da nemaju ni jedno otvaranje nego nemaju ni vrata – klikni OVDE pa vidi recenziju idlične replike bolida u razmeri 1:18.

Jer cena izrade zavisi i od broja nalepnica, a moderni bolidi su načičkani reklamama sponzora ko novogodišnja jelka ukrasima. Prema tome, replike se ne cene samo prema veličini nego prvenstveno po kvalitetu izrade, preciznosti i brojnosti detalja. Na slici ispod je Fetelov Ferrari firme Burago u razmeri 1:18.



Veoma popularna je i razmera 1:24 i 1:32. Ona je taman između malih „četrdes'trojki“ i velikih „osamnaestica“. Te veličine su skoro pa idealne, dovoljno velike replike ali ne prevelike, pristupačne po ceni a sasvim dovoljno bogate detaljima.

Popularni Burago, recimo ima mnogo replika i u razmerama 1:24 i 1:32 po pristupačnim cenama, eto dva na slikama, jednog Ferarija 1:24 i jednog DTM trkača 1:32 ispod njega.



Početnicima u sakupljanju replika automobila u lakšem snalaženju šta koliko vredi i kome je model automobila namenjen može pomoći i oznaka na ambalaži – recimo ako je broj godina 14+ to znači da je replika za kolekcionare pre nego deci za igranje, a preko 5 godina i za jedne i za druge, i za tate i za sinove.

Uostalom, na sajtu Dexy Co Kids-a imate pregršr replika automobila različitih razmera i cena – kliknite i birajte do mile volje.
Autor: Kolekcionar
Preuzeto sa trofej.info

 

Slični članci

16.
Apr.
Kolekcionarski kutak
Počasno mesto u nizu čuvenih ruskih lovaca Suhoj, zauzima Su-27, čuvena ruska kobra! To je višenamenski visokomanevarski dvomotorni lovac četvrte gene...
16.
Jan.
Kolekcionarski kutak
Vest da je poznati Burago posle 15 godina ponovo dobio licencu za Ferrari modele automobila obradovala je mnoge kolekcionare replika, posebno jer su Burago proi...
03.
Aug.
Kolekcionarski kutak
Za mnoge ljubitelje automobila Porsche je samo i jedino serija 911 – i tačka! Svi ostali, koji nemaju bokser motor nazad u repu nisu pravi Porše...
02.
Jun.
Kolekcionarski kutak
Suhoj S-37 berkut (NATO oznaka Firkin), od 2002. poznat i po nazivu Su-47, je eksperimentalni višenamenski supersonični mlazni lovac jednosed kompanij...
16.
Mar.
Kolekcionarski kutak
Dragoceni saveti iskusnog modelara koji će puno značiti svakom početniku!
27.
Nov.
Kolekcionarski kutak
U toku operativne upotrebe avioni F-117 imali su jedno obaranje u borbi. Vojska Jugoslavije je prva i jedina u svetu koja je zvanično uspela da sruši ...
25.
Feb.
Kolekcionarski kutak
Kada se pojavila na ženevskom salonu 1966. čitav automobilski svet je zanemeo kad ju je ugledao! Miura je doživela nepodeljene pohvale javnosti, stručnjaka ...